Pretraži...
VRH
Copy blog

Ne razumeš naslov = ne razumeš sadržaj teksta

Želiš da budeš copywriter? | Markola: Copy & Decaf Blog

Koliko puta ti se desilo da zbog nepoznatih reči u naslovu ne otvoriš tekst?

U ovakvim situacijama moj mozak nošalatno kaže STOP. Ta stranica se ne otvara ili ukoliko se uvide mnoge nepoznate reči, čitanje teksta se prekida.

Na prvom pravom webinaru “Faceboook & Instagram oglašavanje“ kod predavača @jankovic_zeljko naučila sam šta treba da radim kada naletim na nepoznate reči.

Nije bilo tako davno i svaki prvi kurs se pamti kao prvi dan u školi. Neću napominjati da se đak prvak dva dana psihički spremao, nameštao se ambijent u stanu, birao ugao sedenja i osvetljenja. Velika šolje kafe i keks i miting počinje. Topao doček, miran ton.

Uča Željko je izlagao vrlo direktno i koncizno: Facebook kampanje , definisanje ciljne grupe, 4 vrste „optimizacije“, termin „niša“, kada dolazi do „bustovanja“, kako uraditi „konvenciju“, „SEO“, da li odabrati Reach, Laod, Traffic kampanju. Ukoliko imaš bilo kakvu nedoumicu oko kampanja ovaj kurs je prava stvar.

Gde se uče strani izrazi i pojmovi?

Seminar je trajao preko 4 h, popila sam kafu pa čaj pa opet  kafu. Željko je vrlo strpljivo odgovarao na svako pitanje. Međutim, počela je da me hvata panika kada sam uvidela da se stranica sveske puni nepoznatim rečima. Odakle svi ti Englezi u našem jeziku?

Ako  pišeš akademske radove ili za neki časopis, poznato ti je da je etika pisanja nametnula da se za svaki strani izraz pronađe adekvatno i opšteprihvaćeno rešenje na maternjem jeziku. Puno stranih izraza palilo je alarm u mojoj glavi.

Kada mozak kaže STOP,  ti ga zezni 😉

I onda se dosetih. Mogla bih da napravim svoj rečnik u kome ću sve nepoznate pojmove objasniti na sebi razumljiv način. Namenula sam mu ime „Vocabulaire“. Zvuči prrrefinjeno ovo kotrljajuće R.

Markola

«

»

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *